Wpis na bloga – jak skutecznie tworzyć posty blogowe? Czy warto prowadzić firmowego bloga i jak to robić? Sprawdź!

Zastanawiasz się, jak powinien wyglądać idealny wpis na bloga? A może dopiero myślisz nad założeniem bloga? Jeśli masz swoją stronę internetową lub sklep, zdecydowanie jest to dobre rozwiązanie. W naszym tekście poznasz wszystkiego jego zalety.
wpis na bloga

Wpis na bloga to dla niektórych osób spore wyzwanie. Kwestia przydatności bloga na stronie sklepu internetowego nie powinna budzić wątpliwości. Przede wszystkim to świetny sposób na lepsze wypozycjonowanie witryny pod kątem SEO. Wpis blogowy pozwala nasycić stronę słowami kluczowymi, a jednocześnie pozwala publikować wartościowe treści. W ten sposób można dotrzeć do nowych klientów, a także budować pozycję eksperta w danej branży. Dzięki wpisom na blogu możliwe jest także generowanie leadów i CTA. Skoro blog daje tyle korzyści, to jak zacząć go prowadzić?

Pierwszy wpis na bloga – jak się do tego przygotować?

Jeśli przed tobą jest stworzenie pierwszego wpisu na bloga, warto wcześniej odpowiednio się do tego przygotować. Dzięki podjęciu kilku kroków content, który stworzysz, z pewnością przełoży się na wymierne korzyści, takie jak na przykład wyższa pozycja w wyszukiwarce i większy ruch na stronie. Zatem jak można przygotować się do pisania pierwszego artykułu na bloga?

  1. Zanim przystąpisz do pisania wpisu, określ swoją grupę docelową. Istotne jest to, do jakich czytelników chcesz trafić i jakiego języka powinieneś używać. Może być on bardziej formalny lub swobodny. Twoim celem jest zainteresowanie czytelników, a więc treści muszą odpowiadać ich potrzebom.
  2. Zastanów się, o czym chciałbyś pisać. Tematy będą inne niż na własnego bloga, ale dobrze, żeby pokrywały się z wizją firmy i kierunkiem rozwoju. Na tym etapie warto zrobić analizę konkurencji i sprawdzić słowa kluczowe.
  3. Wybierz tematy, które mają największy potencjał. Celem jest sprowadzenie na twojego bloga odbiorców i zwiększenie ruchu w witrynie, dlatego postaw na popularne tematy. Ilość konkretnych zapytań może różnić się w zależności od sezonu, chociaż nie jest to zasada w każdej branży. Wpis na bloga powinien odpowiadać aktualnie poszukiwanym treściom.
  4. Profesjonalny blog firmowy powinien opierać się o rzetelny research. Źle odbierane jest wykorzystywanie danych, które są przestarzałe lub pochodzą z niesprawdzonych źródeł. W niektórych dziedzinach wiedza zmienia się bardzo dynamicznie. To ważne, żeby być na bieżąco, bo to potwierdza profesjonalizm blogera.
  5. Przygotuj szkic tekstu, żeby sprawdzić, czy konstrukcja jest odpowiednio przemyślana i przede wszystkim czy odpowiada na zadane pytanie. Warto mieć na uwadze, że wpis na bloga firmowego powinien rozwiązywać konkretny problem klientów.

Jak napisać skuteczny wpis na bloga?

Prowadzenie bloga firmowego może stanowić wyzwanie. Jeśli chcesz utrzymać zainteresowanie swoich czytelników i jednocześnie osiągać dobre wyniki pod kątem pozycjonowania, tworzenie wpisu musi być dobrze przemyślane. O czym z pewnością warto pamiętać?

  • Wybór słów kluczowych – można do tego użyć specjalnego narzędzia, dostępne są opcje płatne i bezpłatne. Research można zrobić też organicznie. Jedno jest pewne – odpowiednie nasycenie słowami kluczowymi jest niezbędne, jeśli wpis na bloga ma być skuteczny.
  • Meta titile i meta description – dwie obco brzmiące nazwy, które oznaczają treść, która wyświetlana jest jako pierwsza w wynikach wyszukiwania Google. Jest to bardzo ważny element SEO, którego nie można pomijać.
  • Akapity – odpowiednie nagłówki w tekście pozwalają zachować jego przejrzystość. To także dobra okazja do tego, żeby w naturalny sposób wpleść dodatkowe słowa kluczowe.
  • Linkowanie wewnętrzne – kolejny ważny element, który sprawia, że wpis na bloga ląduje wyżej w rankingu Google. Wybrany tekst warto podlinkować do podstrony, która odpowiada tematyce wpisu i zaznaczonego jako anchor słowa kluczowego.
  • Przejrzysta struktura tekstu – dzięki temu czytelnik zostanie na stronie dłużej, a jego odczucia związane z pobytem na stronie będą przyjemniejsze.
  • Dodanie opisów alternatywnych – ich zadaniem jest przekazanie treści dodanego zdjęcia lub filmu robotom Google. Wpływa to na lepsze wypozycjonowanie wpisu blogowego.

Pomysły na wpis na bloga

Każdy czasami odczuwa twórczą niemoc. Jeśli brakuje ci weny, przedstawiamy kilka sprawdzonych tematów na wpis na bloga, które mogą cię zainspirować. A oto najpopularniejsze pomysły:

  • wpis na bloga odpowiadający na pytanie „Jak to zrobić?”;
  • porady typu „20 pomysłów na…”;
  • teksty wyjaśniające trudne pojęcia;
  • merytoryczne case study;
  • wywiady z ekspertami (najlepiej pochodzącymi z danej firmy);
  • rankingi i zestawienia;
  • recenzje i rekomendacje.

Wpis na bloga po angielsku

Jeśli myślisz o tym, żeby rozszerzyć grupę klientów i podbić zagraniczne rynki, dobrym pomysłem jest stworzenie bloga w języku angielskim. Wpis blogowy po angielsku może stanowić tłumaczenie wersji polskiej lub być stworzony specjalnie. Jeśli nie czujesz się wystarczająco pewnie, żeby stworzyć w pełni poprawny wpis na bloga w języku obcym, warto skorzystać z pomocy copywritera.

Regularne prowadzenie bloga firmowego przynosi wiele korzyści. Każdy odpowiednio przygotowany wpis na bloga przyczynia się do zwiększenia ruchu na stronie, optymalizacji witryny pod kątem SEO, a w efekcie dotarcia do klientów i wzrostu sprzedaży. Zdecydowanie warto pisać bloga w merytoryczny sposób.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzedni artykuł
q and a

Q&A, czyli pytania i odpowiedzi – na czym to dokładnie polega i kiedy tworzyć Q&A?

Następny artykuł
artykuł sponsorowany

Artykuł sponsorowany – jak go napisać, żeby wzbudził zainteresowanie czytelników i przyniósł oczekiwane korzyści?

Zobacz też