Hasło reklamowe – jak je stworzyć, żeby zostało zapamiętane? Sprawdź praktyczne wskazówki, jak wymyślić dobry slogan reklamowy i hasło

Dobre hasło reklamowe, podobnie jak slogan, perfekcyjnie oddaje istotę sprawy. Jest treściwe, a przy tym lekkie i chwytliwe. Wymyślenie dobrego hasła jednak nie jest proste. Jeśli stoisz przed takim zadaniem, przygotowaliśmy kilka wskazówek, które mogą pomóc.
hasło reklamowe

Hasło reklamowe to często podstawa udanej kampanii marketingowej, a przynajmniej jej ważny element. Komunikaty reklamowe wykorzystywane są nie tylko przez wielkie globalne marki, ale też przez małe, działające lokalnie firmy. Skuteczne hasło reklamowe pozwala na identyfikowanie twojej oferty, zapada w pamięć i sprawia, że ma się ochotę powtórzyć je dalej. Podczas gdy hasła reklamowe są tworzone na potrzeby konkretnych kampanii, slogany zostają w świadomości klientów na dłużej. Sprawdź, jak w kilku słowach przygotować chwytliwe hasło reklamowe.

Hasło reklamowe a slogan – czym się od siebie różnią?

Slogan reklamowy to hasło lub zdanie, które wyraża wartości istotne dla marki. Często umieszczane jest obok logo. Slogan używany jest w codziennej komunikacji przez dłuższy czas. Najlepsze slogany reklamowe składają się tylko z kilku wyrazów, ale są doskonale dopasowane do grupy docelowej i wyrażają sedno. Z kolei hasło reklamowe tworzy się na potrzeby konkretnych kampanii marketingowych lub kreacji. Może być ich zatem bardzo wiele, podczas gdy slogany zmieniane są raczej rzadko. Mówiąc obrazowo, slogan (hasło marki) promuje wartości firmy i ją samą, a hasło reklamowe jej ofertę.

Kto tworzy hasła reklamowe?

Reklama jest nieodłącznym elementem każdej branży. Hasła reklamowe tworzone są na potrzeby długofalowych kampanii, ale też doraźnie – na billboardy, ulotki i inne materiały promocyjne. Wykorzystywane są w mniejszych i większych firmach. A kto właściwie tworzy hasła reklamowe? Duże firmy posiadają własne działy marketingu lub zlecają kampanie reklamowe na zewnątrz, do agencji. Komunikaty reklamowe tworzone są przez copywriterów, specjalistów do spraw tworzenia treści, specjalistów do spraw promocji, zespoły marketingowe lub dyrektorów kreatywnych.

Ile kosztują hasła reklamowe i slogany?

Najlepsze hasła i slogany reklamowe w historii kosztowały setki tysięcy lub nawet miliony dolarów. W Polsce stawki są nieco niższe, ale wciąż spektakularne. Jeśli chcesz stworzyć hasło reklamowe lub slogan dla swojej marki i trafić do potencjalnego klienta, ale jednocześnie nie wydawać całego budżetu na topową agencję, warto poznać kilka zasad, które z pewnością w tym pomogą.

Dobre hasło reklamowe zwiększa rozpoznawalność marki

Najlepsze hasło reklamowe nie tylko promuje produkty lub usługi twojej firmy, ale także zwiększa rozpoznawalność marki. Wiele osób zastanawia się, co sprawia, że niektóre komunikaty stają się wręcz legendarne i przechodzą nawet do codziennego użycia. Hasła takie jak „Codziennie niskie ceny”, „Pij mleko, będziesz wielki”, „Chipsy przyszły” i chwytliwy slogan „No to frugo” kojarzy każdy. Z jednej strony ma na to wpływ wyjątkowo dobrze dobrana gra słów i to, że hasła są doskonale przygotowane. Z drugiej jednak nie należy zapominać, że za rozpowszechnieniem tych haseł stoją ogromne budżety reklamowe.

Do czego można wykorzystać slogan reklamowy lub hasło?

Odpowiednie hasło reklamowe daje bardzo duże możliwości do dalszego wykorzystywania. Na tej podstawie można tworzyć artykuły, formy wideo, nagłówki i śródtytuły na stronie internetowej lub w ofercie do klienta. Możliwości jest naprawdę wiele. Dlatego warto spędzić trochę czasu nad stworzeniem skutecznego hasła reklamowego.

Hasło reklamowe – jak je stworzyć?

Jak stworzyć hasło reklamowe? Przede wszystkim warto pamiętać, że jest to proces kreatywny. Zaczyna się od analizy marki, jej charakteru, wartości, a także grupy docelowej. Hasło reklamowe powinno być krótkie, proste, łatwe do zapamiętania i wzbudzać pozytywnego skojarzenia. A oto kilka praktycznych metod, które mogą być pomocne podczas tworzenia hasła reklamowe.

  1. Aliteracja – powtórzenie jednego wyrazu lub kilku głosek. Wskutek tego zabiegu hasło nabiera melodyjności, lekko brzmi i łatwo wpada w ucho.
  2. Zestawienia – najlepiej sprawdzają się do opisania cech danego produktu lub usługi. Podkreślają kluczowe zalety, dobrze działają także na zasadzie przeciwstawień.
  3. Gry słowne – opierają się na skojarzeniach i wieloznaczności, często są zabawne. Pobudzają wyobraźnię i często zostawiają pewne pole do indywidualnej interpretacji przez odbiorcę.

Czym powinno charakteryzować się hasło reklamowe?

Tworząc dla swojej firmy hasło reklamowe lub swój slogan, warto pamiętać o kilku zasadach. Dzięki temu komunikat lepiej zapada w pamięć, a dzięki temu bezpośrednio przełoży się na zwiększenie rozpoznawalności firmy, jej oferty i ostatecznie wzrost sprzedaży.

  1. Spójność – odpowiednie hasło reklamowe współgra z nazwą firmy, jej wartościami i ofertą.
  2. Prostota – hasło powinno być zwięzłe, ale treściwe. Nie należy przesadnie go skracać, ale też nie budować kilku zdań, bo nie taki jest cel. Krótkie hasło reklamowe będzie idealne do zapamiętania i powtarzania.
  3. Podkreślenie korzyści – bardzo ważne jest to, żeby w kilku słowach zaprezentować największe korzyści, jakie osiągnie klient po skorzystaniu z reklamowanego rozwiązania.
  4. Oryginalność – najlepsze hasła reklamowe muszą się wyróżniać. Część osób decyduje się na kontrowersje. Słuszność takiej strategii zależy od grupy docelowej, do której kierowana jest treść.

Wiesz już, jak stworzyć hasło reklamowe. Nie jest to proste zadanie – trzeba nie tylko obudzić w sobie pokłady kreatywności, ale też przeprowadzić odpowiednią analizę i zapoznać się z zasadami. Jednak dzięki powyższym wskazówkom stworzenie skutecznego hasła reklamowego z pewnością będzie dużo prostsze.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Poprzedni artykuł
oferta handlowa

Oferta handlowa – jak ją stworzyć, żeby przyniosła efekt? Sprawdź praktyczne porady! 

Następny artykuł
konkursy internetowe

Konkursy internetowe – twoi klienci uwielbiają wygrywać nagrody! Sprawdź, czy konkursy mogą pomóc w promocji marki

Zobacz też