Artykuł sponsorowany – jak go napisać, żeby wzbudził zainteresowanie czytelników i przyniósł oczekiwane korzyści?

Artykuł sponsorowany to popularny element strategii marketingowej. Odpowiednio napisany może zwiększyć zasięgi i wzmocnić pozytywny wizerunek firmy. Sprawdź wszystko, co warto wiedzieć o artykułach sponsorowanych!
artykuł sponsorowany

Jeśli planujesz rozwijać swoją firmę, artykuł sponsorowany może być doskonałym rozwiązaniem. Zdobycie nowych klientów i wypracowanie ich lojalności nie jest łatwe. Wymaga wielu różnych zabiegów, a przede wszystkim dobrze zaplanowanej i konsekwentnie prowadzonej strategii marketingowej. Wygenerowanie zwiększonego ruchu na stronie lub w sklepie internetowym to spore wyzwanie. Na szczęście istnieją pomocne narzędzia marketingowe, a jednym z nich są artykuły sponsorowane. 

Artykuł sponsorowany – co to dokładnie jest? 

Artykuł sponsorowany należy do grupy narzędzi marketingowych, które nazywane są native advertising, czyli po polsku reklamą natywną. W praktyce oznacza to zamieszczanie płatnych treści na zewnętrznych serwisach informacyjnych, na blogach, w mediach cyfrowych. Artykuł sponsorowany przypomina materiały, które zwykle pojawiają się na tych serwisach. Dzięki temu wzbudza zainteresowanie czytelników. Tego typu treści dobrze umieszczać jest w dużych serwisach, które mają grono oddanych czytelników. 

Rodzaje artykułów sponsorowanych 

Artykuły sponsorowane mogą przybierać różne formy. Ważne, żeby były dostosowane do medium, w którym mają się pojawić i do grupy docelowej, do której są kierowane. Jakie są najpopularniejsze rodzaje artykułów sponsorowanych?

  1. Listy – mogą stanowić zestawienie najpopularniejszych sposobów na coś, wymieniać 10 najlepszych pomysłów lub najlepsze i najgorsze elementy w jakiejś dziedzinie. Tego typu artykuły są bardzo lubiane przez czytelników, bo łatwo się je czyta. Mają lekką, przystępną formę i często zawierają praktyczne wskazówki. 
  2. Dłuższe formy wypowiedzi – stworzenie ich wymaga więcej czasu, ale z pewnością się to opłaca. Porządny, merytoryczny artykuł to inwestycja na przyszłość. Tego typu artykuł sponsorowany, jeśli jest dobrze napisany, potrafi wygenerować bardzo duże zainteresowanie. 
  3. Wywiady – sposób na przedstawienie marki jako eksperta. Wywiadu może udzielać prezes lub specjalista w danej dziedzinie. 
  4. Wypowiedzi – ten krótki komunikat na zasadzie cytatu, wpleciony w merytoryczny artykuł, może przynieść duże korzyści, jeśli chodzi o budowanie pozytywnego wizerunku marki. 

Kto odpowiada za napisanie artykułu sponsorowanego? 

Artykuł sponsorowany można napisać samodzielnie lub zlecić go copywriterom lub dziennikarzom, pracującym w danym serwisie. Ta druga opcja ma taką korzyść, że jej efektem jest bardziej obiektywna treść. Dzięki temu może wzbudzić ona większe zainteresowanie czytelników, którzy z reguły omijają typowo reklamowe treści. Dlatego tworzenie typowej „laurki” dla firmy może nie być najlepszym pomysłem. 

Artykuł sponsorowany to doskonała narzędzie marketingowe. Odpowiednio przygotowany, zwiększy ruch w witrynie, wzbudzi zainteresowanie marką lub wzmocni jej pozycję eksperta w danej dziedzinie. Tego typu artykuł zawsze powinien być spójny z przekazem marki i zgodny z wytycznymi serwisu, na którym zostanie opublikowany. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Poprzedni artykuł
wpis na bloga

Wpis na bloga – jak skutecznie tworzyć posty blogowe? Czy warto prowadzić firmowego bloga i jak to robić? Sprawdź!

Następny artykuł
opis produktu

Opis produktu – jak poprawnie go napisać, żeby zaczął sprzedawać?

Zobacz też