Q&A, czyli pytania i odpowiedzi – na czym to dokładnie polega i kiedy tworzyć Q&A?

Pytania i odpowiedzi, czyli inaczej Q&A, coraz częściej pojawiają się na stronach internetowych. Wykorzystywane są także do zbudowania zaangażowania odbiorców w mediach społecznościowych. Co to dokładnie jest i jak je stworzyć, żeby przyniosły najwięcej korzyści?
q and a

Wiele osób zastanawia się, jaka jest definicja Q&A. Według tłumaczenia z języka angielskiego to po prostu pytania i odpowiedzi (questions and answers). Zamiennie używa się określenia FAQ, czyli Frequently Asked Questions (po angielsku najczęściej zadawane pytania). Pytania i odpowiedzi często umieszcza się na stronie internetowej. Jest to świetny sposób, żeby w przystępny sposób przedstawić różne dane i informacje.

Jakie korzyści przynosi zastosowanie Q&A na stronie?

Zalety Q&A obejmują zarówno zwiększenie komfortu klientów, jak i lepszą widoczność strony w wyszukiwarce. Połączenie tych dwóch elementów sprawia, że coraz więcej firm decyduje się na umieszczenie pytań i odpowiedzi na swojej stronie internetowej.

  1. Wygoda użytkowników – informacje przedstawione w formule Q&A są bardzo czytelne i przejrzyste. Dodatkowym plusem jest fakt, że odbiorca identyfikuje się z osobą pytającą. Popularne FAQ pozwoli szybko uzyskać odpowiedzi na najważniejsze pytania i rozwiać wszelkie wątpliwości. W przypadku długich list, warto umożliwić wyświetlanie tylko wybranych treści. To znacznie podniesie wygodę użytkowania.
  2. Pozycjonowanie – tworząc Q&A można wpleść w nie słowa kluczowe, które pojawiają się w wyszukiwarce. To świetny sposób na zwiększenie optymalizacji strony internetowej pod SEO. Efektem tego jest zwiększenie ruchu na stronie lub w sklepie internetowym, a co za tym idzie nowi klienci i wzrost sprzedaży.
  3. Oszczędność czasu – zarówno pracowników, jak i klientów. Umieszczenie wszystkich najważniejszych kwestii w jednym miejscu pozwoli na szybkie odnalezienie odpowiedzi w razie potrzeby i odciąży dział obsługi klientów.

Jak napisać Q&A?

Wyjaśniliśmy już, że Q&A to bardzo istotny element każdej strony internetowej. Zatem jak je napisać? Oto najbardziej praktyczne wskazówki, które w tym pomogą.

  1. Wczuj się w pozycję klienta i zastanów się, jakie może mieć pytania.
  2. Wykorzystaj słowa kluczowe, które związane są z twoją działalnością.
  3. Pogrupuj treści tematycznie, dzięki temu całość będzie bardziej przejrzysta.
  4. Przygotuj zwięzłe, treściwe odpowiedzi.
  5. Linkuj do artykułów na blogu, gdzie możesz wyjaśnić daną kwestię bardziej precyzyjnie.
  6. Zastosuj odpowiednią hierarchię pytań.
  7. Stosuj odpowiednią formę. Rekomendujemy pisanie Q&A w pierwszej osobie. To pozwoli klientom na lepsze identyfikowanie się z pytaniami.
  8. Odpowiednio sformatuj treść. Całość powinna być przejrzysta i wygodna do czytania.

Zamieszczenie Q&A na stronie przynosi wiele korzyści, zarówno dla użytkowników, jak i widoczności witryny w wyszukiwarce. Jest to to proste rozwiązanie, które ma wiele zalet, a jednocześnie nie posiada żadnych wad, ale warto z niego korzystać w celu usprawnienia komunikacji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzedni artykuł
posty na fb

Posty na FB – jak tworzyć angażujące posty na Facebooka? Sprawdź i przenieś swoje social media na nowy poziom!

Następny artykuł
wpis na bloga

Wpis na bloga – jak skutecznie tworzyć posty blogowe? Czy warto prowadzić firmowego bloga i jak to robić? Sprawdź!

Zobacz też