Wiele osób zastanawia się, jaka jest definicja Q&A. Według tłumaczenia z języka angielskiego to po prostu pytania i odpowiedzi (questions and answers). Zamiennie używa się określenia FAQ, czyli Frequently Asked Questions (po angielsku najczęściej zadawane pytania). Pytania i odpowiedzi często umieszcza się na stronie internetowej. Jest to świetny sposób, żeby w przystępny sposób przedstawić różne dane i informacje.
Jakie korzyści przynosi zastosowanie Q&A na stronie?
Zalety Q&A obejmują zarówno zwiększenie komfortu klientów, jak i lepszą widoczność strony w wyszukiwarce. Połączenie tych dwóch elementów sprawia, że coraz więcej firm decyduje się na umieszczenie pytań i odpowiedzi na swojej stronie internetowej.
- Wygoda użytkowników – informacje przedstawione w formule Q&A są bardzo czytelne i przejrzyste. Dodatkowym plusem jest fakt, że odbiorca identyfikuje się z osobą pytającą. Popularne FAQ pozwoli szybko uzyskać odpowiedzi na najważniejsze pytania i rozwiać wszelkie wątpliwości. W przypadku długich list, warto umożliwić wyświetlanie tylko wybranych treści. To znacznie podniesie wygodę użytkowania.
- Pozycjonowanie – tworząc Q&A można wpleść w nie słowa kluczowe, które pojawiają się w wyszukiwarce. To świetny sposób na zwiększenie optymalizacji strony internetowej pod SEO. Efektem tego jest zwiększenie ruchu na stronie lub w sklepie internetowym, a co za tym idzie nowi klienci i wzrost sprzedaży.
- Oszczędność czasu – zarówno pracowników, jak i klientów. Umieszczenie wszystkich najważniejszych kwestii w jednym miejscu pozwoli na szybkie odnalezienie odpowiedzi w razie potrzeby i odciąży dział obsługi klientów.
Jak napisać Q&A?
Wyjaśniliśmy już, że Q&A to bardzo istotny element każdej strony internetowej. Zatem jak je napisać? Oto najbardziej praktyczne wskazówki, które w tym pomogą.
- Wczuj się w pozycję klienta i zastanów się, jakie może mieć pytania.
- Wykorzystaj słowa kluczowe, które związane są z twoją działalnością.
- Pogrupuj treści tematycznie, dzięki temu całość będzie bardziej przejrzysta.
- Przygotuj zwięzłe, treściwe odpowiedzi.
- Linkuj do artykułów na blogu, gdzie możesz wyjaśnić daną kwestię bardziej precyzyjnie.
- Zastosuj odpowiednią hierarchię pytań.
- Stosuj odpowiednią formę. Rekomendujemy pisanie Q&A w pierwszej osobie. To pozwoli klientom na lepsze identyfikowanie się z pytaniami.
- Odpowiednio sformatuj treść. Całość powinna być przejrzysta i wygodna do czytania.
Zamieszczenie Q&A na stronie przynosi wiele korzyści, zarówno dla użytkowników, jak i widoczności witryny w wyszukiwarce. Jest to to proste rozwiązanie, które ma wiele zalet, a jednocześnie nie posiada żadnych wad, ale warto z niego korzystać w celu usprawnienia komunikacji.