Posty na FB i obecność w tym serwisie społecznościowym to w dzisiejszych czasach niemalże obowiązkowy element dla każdej firmy. Codziennie tysiące przedsiębiorców udostępnia w tym medium różne posty. Niestety, większość z nich, nawet jeśli są to wartościowe treści, nie trafia do dużej ilości użytkowników. Wiele osób nie wie, jak i po co prowadzić konto i traktują profil jako obowiązek, w który nadmiernie się nie angażują. Oczywiście, można i tak, ale warto wiedzieć, że posty na FB mogą przynieść twojej firmie wymierne korzyści. Odpowiednio zaplanowane, stanowią bardzo ważny element strategii marketingowej. Jeśli zastanawiasz się, jak publikować skuteczne posty na FB, zapraszamy do lektury.
Po co tworzyć posty na FB?
Pierwsze, zasadnicze zadanie to zastanowienie się, po co prowadzić profil na Facebooku. Jeśli twoim celem jest stworzenie posta, udostępnienie, a później zapomnienie o nim, taka strategia nie przyniesie wielu korzyści. Marketing w dzisiejszych czasach w dużej mierzy opiera się o działania w Internecie. Z tego względu tak ważne jest to, żeby prowadzić fanpage świadomie i udostępniać jedynie takie treści, które mają prawdziwą wartość. Zatem co jest twoim celem? Może to być zbudowanie relacji z fanami i możliwość komunikacji, pokazanie marki z innej, nieznanej strony, zwiększenie rozpoznawalności, promocja oferty czy wzrost sprzedaży produktów. Wszystko zależy od tego, jakie są potrzeby twojej marki.
Posty na FB jako część strategii marketingowej firmy
Komunikacja w mediach społecznościowych powinna stanowić spójny element strategii marketingowej firmy. Zastanawiasz się, jak ją odpowiednio zaplanować? Mogą w tym pomóc następujące wskazówki:
- Poznaj swoją grupę docelową. Wpisy na FB powinny być kierowane do konkretnej grupy odbiorców, która identyfikuje się z twoją marką albo którą chcesz zdobyć jako klientów.
- Określ tone of voice marki, czyli to, jakim językiem będziesz się komunikować z odbiorcami.
- Zastanów się, jakie są krótko i długofalowe cele obecności twojej marki w social media.
- Przygotuj plany postów i raportuj wyniki. Sprawdzaj, co działa na twoim profilu firmowym, a co nie. Jakie typy postów zdobyły najwięcej lajków i zaangażowanie użytkowników?
- Bądź elastyczny. Reaguj na zmiany i modyfikuj posty na FB w zależności od aktualnej sytuacji. Content, który opiera się o real time marketing, ma duże szanse stać się viralem.
- Dbaj o to, żeby posty były spójne z celami twojej marki.
- Zwróć uwagę na poprawność językową i stronę wizualną postów. Grafiki powinny mieć odpowiedni format. Niedopuszczalne jest używanie zdjęć znalezionych w wyszukiwarce, do które nie posiadasz praw i umieszczanie ich w postach.
- Obserwuj konkurencję w twojej branży, ale jej nie kopiuj. Postaw na unikalność swoich treści i twórz posty, które są ważne dla twoich odbiorców.
Najważniejsze zasady, które pomogą zwiększyć zasięgi na Facebooku
Zaangażowanie odbiorców to coś, co znacząco zwiększa zasięgi na Facebooku. Jednak jak je zdobyć, jeśli tworzysz posty zawierające wartościowe treści, które jednak nie pojawiają się na tablicy użytkowników Facebooka? Algorytm FB nastawiony jest na płatne promowanie postów, zwłaszcza przez firmy. Jednak są pewne sposoby na to, żeby twoje posty na FB dostały nieco wiatru w żagle. Możesz wykorzystać nasze wskazówki, a na efekty nie będziesz musiał długo czekać:
- Publikuj regularnie. To bardzo prosta zasada, jednak wiele osób o tym zapomina.
- Twórz wartościowe posty na FB, które odpowiadają na potrzeby twojej grupy docelowej.
- Komunikuj się z fanami. Zachęcaj do wyrażania opinii, odpisuj na komentarze i wiadomości prywatne.
- Bądź aktywny. Jeśli ktoś oznacza twojego fanpage’a, polub lub skomentuj ten post.
- Dopracuj treści. Dbaj o to, żeby były maksymalnie chwytliwe.
- Obserwuj trendy. Jeśli aktualnie na czasie są memy lub wideo, warto umieścić je w twoich postach na FB.
- Zapisuj swoje pomysły. Przydadzą się, jeśli akurat opuści cię wena.
5 pomysłów na angażujące posty na Facebooku
Zastanawiasz się, jak pisać angażujące posty na FB? Przedstawiamy najlepsze, sprawdzone pomysły na posty, które mogą stanowić element twoich działań w mediach społecznościowych.
Posty zagadki
Jak przygotować tego typu post? Może to byś rebus, działania matematyczne, przestawianie liter lub koło fortuny. Zagadki dopasowane do grupy odbiorców to świetny sposób na zwiększenie zaangażowania.
Pytania do fanów
Pytania mogą być bardziej lub mniej rozbudowane. Świetnie sprawdza się też głosowanie za pomocą reakcji, ankiety, wybór „jedna opcja kontra druga opcja”.
Posty wizerunkowe
Posty wizerunkowe to obowiązkowy element komunikacji na Facebooku. Warto zadbać o to, żeby nie zanudzać swoich odbiorców. Treść postu na FB będzie ciekawsza, jeśli przedstawisz materiały zza kulis.
Posty produktowe
Produkty powinny być prezentowane za pomocą pięknych, dopracowanych zdjęć. W końcu nie sprzedajesz samego towaru, ale też określone wartości i emocje z nim związane.
Konkursy
Konkursy z elementem rywalizacji to pewny pomysł na zwiększenie ilości polubień i komentarzy pod postem. Nie warto ich robić zbyt często, żeby nie spowszedniały.
Ciekawe treści to podstawa tego, żeby posty na FB zdobywały zaangażowanie fanów. Musisz jednak pamiętać, że to raczej maraton, a nie sprint. Dlatego warto planować swoje działania długofalowo i spokojnie dążyć do założonego celu.