Case study – sprawdź definicję i zobacz wskazówki, jak napisać profesjonalne studium przypadku

Case study to jedno z narzędzi marketingowych, które tworzy się, żeby pokazać potencjalnym klientom wysokie kompetencje i metodykę działania. Profesjonalne case studies to jedna z lepszych metod, by przekonać niezdecydowanych do skorzystania z usług firmy.
case study


Case study to jeden ze skutecznych sposobów na to, by opowiedzieć o sukcesach i metodach działania firmy.
Pomimo tego, że w studium przypadku podejmuje się niejednokrotnie trudne i skomplikowane tematy, celem jest wytłumaczenie ich w jak najbardziej przystępny sposób. Ciekawy opis projektu ma wiele korzyści. Przede wszystkim świetnie działa na nowych klientów i w skuteczny sposób może ich przekonać do skorzystania z usług firmy. Buduje też pozycję marki jako eksperta w danej dziedzinie i wpływa na jej pozytywny wizerunek. Jeśli zastanawiasz się, co to dokładnie jest case study i jak napisać je w taki sposób, by działało, sprawdź szczegóły w naszym tekście.

Case study – definicja

Case study to analiza pojedynczego przypadku. Jak analiza przypadku lub studium przypadku wygląda w praktyce?

  1. Metoda polega na opisaniu wyzwań lub problemów do rozwiązania, a także zastosowanych technik działania.
  2. Na końcu prezentowany jest osiągnięty rezultat połączony z podsumowaniem i oceną doboru narzędzi. Szczegółowy opis przebiegu działania lub rozwiązania jakiegoś problemu daje możliwość wyciągnięcia wniosków na przyszłość.
  3. Pozwala także na zaprezentowanie na praktycznym przykładzie konkretnych cech modelu biznesowego, uwarunkowań technicznych, kulturowych, społecznych itp.

Stworzenie case study pozwala zobaczyć zarówno dobre praktyki, które są warte kontynuowania, jak i błędy, których lepiej nie powtarzać. Obecnie studium przypadku to popularne narzędzie marketingowe, chociaż nie można zapominać, że pełni również funkcję edukacyjną.

Historia case study

Studium przypadku to jeden ze sposobów, by nauczyć się zarządzania. Rozwój tego narzędzia wiąże się z początkiem szkół biznesu, które powstawały w Stanach Zjednoczonych na przełomie XIX i XX wieku. Jako metoda dydaktyczna case study pojawiło się po raz pierwszy w roku 1914 w szkole biznesowej Harvardu. Metoda szybko się sprawdziła i zaczęła być powszechnie wykorzystywana przez inne uniwersytety i szkoły biznesowe na terenie USA i Europy Zachodniej. Studium przypadku świetnie służy podczas nauczania zarządzania, ekonomii i administracji, łącząc wiedzę teoretyczną z podejściem praktycznym. Case study to metoda, której używa się także na polskich uczelniach. Obecnie studium przypadku to również popularne narzędzie, które wykorzystuje marketing i biznes.

Studium przypadku – jaki jest jego cel w biznesie?

Wyjaśniliśmy już, że case study to metoda dydaktyczna, popularna nie tylko w szkołach wyższych, lecz także w biznesie i content marketingu. Może to być świetne narzędzie do przyciągnięcia nowych klientów do twojej firmy. Dzięki case study w czytelny sposób można przedstawić konkretny problem, a także to, w jaki sposób firma przyczyniła się do jego rozwiązania. Zatem jakie mogą być cele takiego studium?

  1. Przedstawienie sposobu udanej realizacji projektu wraz ze szczegółowym opisem działania.
  2. Zaprezentowanie rozwiązania jakiegoś problemu, wyzwania, na przykład za pomocą wdrożenia nowej technologii, którą oferuje firma.
  3. Konkretne wskazanie, co klient zyskał po przeprowadzeniu projektu i jakie osiągnął efekty. Bardzo istotne jest tutaj zastosowanie języka korzyści i podkreślenie mierzalnych rezultatów.
  4. Podniesienie świadomości klientów w kwestii szczegółowego zakresu działań firmy, pokazanie ich na przykładach sukcesów.
  5. Wzmocnienie wśród odbiorców wizerunku firmy jako eksperta w danej dziedzinie.
  6. Wytłumaczenie trudnych i skomplikowanych zagadnień w prosty i zrozumiały sposób.

Jak napisać dobre case study?

Bardzo ważnym elementem każdego case study jest warstwa merytoryczna. Powinna być przygotowana naprawdę solidnie, najlepiej przy wsparciu ekspertów. A oto najważniejsze wskazówki, jak napisać analizę przypadku.

  1. Powinna opierać się na fachowej wiedzy specjalistów w danej dziedzinie. Bardzo ważne jest, żeby argumenty były merytoryczne, dane – prawdziwe, a wnioski – dobrze przemyślane.
  2. Ważnym elementem jest wybór odpowiedniego tematu przewodniego. Przed przystąpieniem do pisania, warto wiedzieć, co konkretnie chcesz przekazać, do jakiej grupy odbiorców kierujesz komunikat i jaki jest jego cel.
  3. Niedopuszczalne są błędy ortograficzne i stylistyczne. Case study powinno być napisane w pełni poprawnie (zrozumiałym językiem, ale nie potocznym).
  4. Struktura powinna być czytelna i zrozumiała. Opis przypadku najlepiej przeprowadzić chronologicznie. Niezbędne elementy to wstęp, rozwinięcie i zakończenie case study.
  5. Jeśli tylko jest taka możliwość, dobrze będzie użyć wykresów i podać konkretne liczby. To zwiększy wiarygodność dokumentu.
  6. Umieszczenie elementów graficznych sprawi, że materiał będzie miał bardziej atrakcyjną i przyjazną formę.

Dobrze przygotowane case study to bardzo wartościowy materiał. Jest to świetny sposób na to, żeby zdobyć nowych klientów, a także przekonać do współpracy tych, którzy wciąż się wahają. W strategii marketingowej nowoczesnej firmy nie powinno zabraknąć case studies.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Poprzedni artykuł
webinar

Webinar – co to dokładnie jest? Poznaj definicję i sprawdź jak przeprowadzić webinarium online

Następny artykuł
oferta handlowa

Oferta handlowa – jak ją stworzyć, żeby przyniosła efekt? Sprawdź praktyczne porady! 

Zobacz też