Dobry opis produktu to połowa sukcesu, jeśli twoim celem jest zwiększenie sprzedaży. Po pierwsze dostarcza niezbędnych informacji potencjalnym klientom, a po drugie, dzięki zastosowaniu słów kluczowych, wpływa na wzrost pozycji w wyszukiwarce. Jakie jeszcze korzyści przynosi odpowiedni opis produktu? Przekonaj się, czytając nasz krótki poradnik!
Jak stworzyć dobry opis produktu?
Jeśli chcesz napisać dobry opis produktu, warto trzymać się kilku prostych zasad. Dzięki temu treść będzie wspierała optymalizację SEO i zwiększała ruch w witrynie. Oto nasze wskazówki.
- Poznaj potrzeby swojej grupy docelowej. Dzięki temu tworzone komunikaty będą precyzyjnie odpowiadać na to, czego aktualnie pragną twoi klienci. Z odpowiednią wiedzą z łatwością zastosujesz język korzyści.
- Przygotuj treściwe i wyczerpujące opisy produktów. Bazuj na sprawdzonych informacjach. Poza suchymi parametrami warto wpleść trochę ożywienia i spróbować pokazać, jakie korzyści płyną z zakupu danego towaru.
- Odpowiedz na najważniejsze pytania, które mogą pojawić się w związku z produktem.
- Sprytnie wplataj słowa kluczowe. To bardzo ważne, żeby ich używać, jednak nie można przesadzić, bo wtedy tekst stanie się nienaturalny.
- Opisz nie tylko cechy produktu, lecz także to, jak go używać, zamontować, dawkować. Wszelkie dodatkowe informacje są mile widziane przez klientów.
- Niezbędnym elementem przy opisie produktu są dobrej jakości zdjęcia. Powinny być profesjonalne, wykonane w studiu i dokładnie przedstawiać towar. Dodatkowo można załączyć zdjęcia z sesji zdjęciowych.
- Formatuj tekst w taki sposób, żeby łatwo można było go przeczytać.
- Stwórz wzór opisów. To niezbyt dobre, jeśli każdy opis produktu w sklepie wygląda zupełnie inaczej.
Jak używać języka korzyści?
W przygotowanym opisie produktu nie opisuj jedynie cech i parametrów towaru. Wczuj się w położenie potencjalnego klienta i wyobraź sobie, jak twój produkt pomoże mu w codziennych sytuacjach, jakie rozwiąże problemy lub jakich przykrych konsekwencji pozwoli uniknąć. W zależności od tego, co sprzedajesz, opis produktu może zawierać elementy storytellingu. Ciekawa historia sprawi, że klientom łatwiej będzie się utożsamić z produktem i poczuć, że go potrzebują. W opisie można zawrzeć też linki (na przykład do artykułów blogowych które dodatkowo rozwijają dany temat).
Opis produktu to bardzo ważny element działań sprzedażowych. W wielu przypadkach wpływa na to, czy klient zrobi zakupy w twoim sklepie, czy u konkurencji, dlatego warto się przyłożyć do jego przygotowania.