Opis kategorii – odpowiednio napisany, zwiększy ruch na stronie i wzmocni sprzedaż. Jak poprawnie go stworzyć?

Opis kategorii to coś, na co wiele osób nie zwraca wielkiej uwagi. Tymczasem jest to bardzo pomocny element, jeśli chodzi o optymalizację witryny sklepu pod kątem SEO. Jak stworzyć poprawny opis kategorii? Podpowiadamy!
opis kategorii

Typ tekstu, o którym piszemy, często jest ukrywany w rozwijanych banerach bocznych lub na dole strony sklepu internetowego. Dlaczego tak trudno się do niego dostać? W wielu przypadkach opis kategorii traktowany jest błędnie jako element, który nie daje wartości merytorycznej dla klientów, a jedynie przeładowany jest słowami kluczowymi. Jak to zmienić? Sprawdź, jak przygotować dobry opis kategorii. 

Opis kategorii – czy ma znaczenie?

Opis danej kategorii to pożyteczne narzędzie, które można umieścić na stronie każdego sklepu internetowego. Nie tylko świetnie działa na pozycjonowanie strony, lecz także może dostarczyć klientom wiele cennych informacji. Opis kategorii warto potraktować jako miejsce, w którym można przedstawić klientowi wartości marki i zaprezentować ofertę. Jeśli zostanie dobrze napisany, skieruje użytkowników dalej, do konkretnych podstron z produktami. 

Jak stworzyć dobry opis kategorii? 

Jeśli chodzi o długość opisu kategorii, nie ma jednej recepty, ale pewne jest, że należy wyczerpać temat. Do niedawna uważano, że teksty powinny być jak najdłuższe. Dzisiaj wiadomo, że ważniejsza od długości jest jakość treści. Odpowiednio wplecione słowa kluczowe, bogaty język, unikalne, rozbudowane zdania niosące dużą wartość merytoryczną – to elementy, które powinny znaleźć się w opisie kategorii. Tekst powinien być także:

  • czytelny;
  • podzielony na odpowiednie akapity;
  • stworzony z wykorzystaniem nagłówków i odpowiedniego formatowania. 

Odpowiednio przygotowany opis kategorii daje dwie główne korzyści. Z jednej strony jest bardzo pomocny dla potencjalnych klientów, z drugiej generuje ruch i sprawia, że więcej osób wchodzi na stronę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Poprzedni artykuł
opis produktu

Opis produktu – jak poprawnie go napisać, żeby zaczął sprzedawać?

Następny artykuł
słowo kluczowe

Słowo kluczowe – dlaczego frazy są tak ważne w pozycjonowaniu witryny? Jak zwiększyć liczbę wyświetleń?

Zobacz też