SEO copywriting – jak pisać teksty SEO do pozycjonowania w internecie? Pisz tak, jak najlepszy copywriter!

SEO copywriting to jeden z najważniejszych elementów content marketingu. Polega na tworzeniu wartościowych treści na strony internetowe. Teksty powinny być przyjazne dla odbiorców i dla wyszukiwarek internetowych. Jak dobry SEO copywriting zwiększy sprzedaż?
seo copywriting

Copywriting SEO przynosi wiele korzyści. Pomaga poprawić widoczność witryny w wynikach wyszukiwania, a dodatkowo dostarcza czytelnikom przydatnej wiedzy. Materiały wysokiej jakości pozytywnie wpływają na wizerunek firmy i umacniają pozycję eksperta w danej dziedzinie. Skuteczny SEO copywriting zwiększa ruch na stronie, pomaga trafić do nowych klientów i wpływa na zwiększenie sprzedaży. Do tworzenia tekstów zoptymalizowanych pod kątem wyszukiwarek nie wystarczy lekkie pióro i merytoryczna znajomość tematu. Trzeba także mieć przynajmniej podstawową wiedzę na temat pozycjonowania. Tym właśnie zajmuje się SEO copywriter. Jeśli szukasz wskazówek, jak tworzyć dobre teksty nasycone odpowiednimi frazami, zapraszamy do lektury.

SEO copywriting – co to dokładnie jest?

Samo określenie „SEO” to skrót od angielskiego Search Engine Optimization. Oznacza to optymalizację pod kątem wyszukiwarki, najczęściej Google. SEO copywriting to tworzenie takich treści na strony internetowe, które wpiszą się w założenia algorytmu i będą możliwe do wyłapania przez roboty Google. Wytyczne dotyczą między innymi liczby słów, nagłówków, a także formatowania tekstu, na przykład częstotliwości pogrubień. Tekst blogowy lub jakikolwiek inny musi być też merytoryczny i dawać użytkownikom pewną wartość. Słowa kluczowe, które wpływają na pozycjonowanie strony, powinny być wplecione w sposób naturalny, najlepiej zgodnie z zasadą długiego ogona (ang. long tail). Warto poznać zasady pisania pod kątem wyszukiwarki Google, a następnie starać się je stosować. Unikalne i odpowiednio zoptymalizowane teksty powinno umieszczać się w witrynach internetowych oraz na stronach sklepów.

Tekst SEO – zasady tworzenia treści

Jakie są zasady pisania tekstów SEO? Przede wszystkim warto wiedzieć, że działania SEO powinny być stosowane nie tylko na firmowym blogu. Są pożądane na każdej podstronie, w opisach produktów i właściwie każdym tekście, który pojawi się na twojej stronie. Jak pisać treści zgodnie z zasadami SEO copywritingu?

  1. Każdy copywriter SEO dba o przyciągający uwagę tytuł oraz lead, czyli wstęp. To zapewnia zainteresowanie czytelnika i zwiększa prawdopodobieństwo, że kliknie w link, żeby zapoznać się z treścią.
  2. Tytuł powinien być krótki, ale treściwy. Jego zadanie to określenie tematyki artykułu. Istotne jest umieszczenie w nim głównego słowa kluczowego, najlepiej nieodmienionego.
  3. Lead powinien być stworzony samodzielnie. Duplikacja treści, do której dochodzi przy korzystaniu z niektórych systemów, nie wygląda dobrze ani dla czytelników, ani wyszukiwarki.
  4. Podczas tworzenia treści trzeba pamiętać, że odbiorcą jest czytelnik. Zatem w pierwszej kolejności należy zadbać o to, żeby tekst był przejrzysty, czytelny, merytoryczny i wartościowy. Dopiero taki artykuł warto nasycić (z umiarem) słowami kluczowymi.
  5. Tworząc tekst, warto postawić na wyczerpanie danego tematu. Algorytm premiuje treści, które są unikalne i rozbudowane. Liczba znaków powinna być dostosowana do rodzaju tekstu i częstotliwości fraz.
  6. Dłuższy tekst wpływa na wydłużenie średniego czasu trwania sesji w witrynie, a tym samym zmniejsza konwersję odrzuceń. Ma to pozytywny wpływ na pozycjonowanie witryny. Jeśli dopasujesz content do swojej grupy docelowej, jest większa szansa, że użytkownicy przeczytają tekst.
  7. Obecnie SEO copywriting nie przypomina w niczym tekstów pisanych przez automat, jak było jeszcze kilka lat temu. Bardzo ważna jest jakość tekstu. Z całą pewnością można stwierdzić, że taki copywriting to sztuka. Teksty pod SEO muszą być napisane poprawnie pod względem stylistycznym i ortograficznym, bez błędów językowych. Należy używać rozbudowanego, bogatego języka, który jest dopasowany do klientów.
  8. Analiza konkurencji to działanie, które może pomóc w inspiracji przy tworzeniu treści. Jednak niedopuszczalne jest kopiowanie! Teksty i grafiki powinny być oryginalne.
  9. W tekście wart stosować linkowanie wewnętrzne, które przeniesie czytelnika do innych miejsc w witrynie.
  10. Nie zapominaj o title i meta description. Jest to krótki tekst, który pojawia się podczas wyświetlania w wyszukiwarce twojej witryny.

Jak stosować nagłówki?

Nagłówki bardzo pomagają w optymalizacji tekstów na stronę. Są to wyróżnione graficznie fragmenty tekstu, które krótko wprowadzają w treść, która znajduje się pod nimi. W języku HTML oznaczane są za pomocą litery H i liczby (na przykład H1, H2, H3). Istnieje 6 poziomów nagłówków, a główny to H1. Dzięki stosowaniu nagłówków rośnie jakość treści. Tekst podzielony na akapity i śródtytuły jest przystępniejszy dla przez potencjalnych klientów. Dobry copywriter traktuje nagłówki jako niezbędne elementy do tworzenia treści SEO. Warto zatem stosować hierarchię nagłówków w SEO copywritingu.

Prawidłowe formatowanie tekstu do pozycjonowania

Przyciągnięcie uwagi internauty na tyle, żeby przeczytał tekst, jest trudne. Dlatego copywriting SEO wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, lecz także wprawy. Jak zatrzymać czytelnika, który tylko skanuje treść, żeby sprawdzić i wyłapać najważniejsze informacje? Z pomocą przychodzi formatowanie. Dzięki odpowiednim zabiegom treść staje się przejrzysta, czytelna i atrakcyjna wizualnie. Istotne jest stosowanie w materiale pisanym pogrubień, kursywy, wypunktowań, wyliczeń. Im więcej wyróżnień, tym lepiej, ale oczywiście w granicach rozsądku. Dodatkowym plusem jest dodanie grafiki, ilustracji, wykresu lub zdjęcia. Materiały graficzne powinny mieć opis alternatywny, dzięki czemu zostaną rozpoznane przez roboty Google.

Copywriting SEO – dobór słów kluczowych

Treści pod SEO muszą zawierać odpowiednie słowa kluczowe. Stosowanie ich sprawia, że SEO copywriting jest niezwykle skuteczny. Kluczowe frazy są ważne nie tylko w treściach na stronie. Mają znaczenie też podczas tworzenia jej struktury i budowy menu. Podczas optymalizacji treści warto znaleźć kilka synonimów głównego słowa kluczowego i stosować je zamiennie. Wybierając frazy, dobrze będzie też trzymać się zasady długiego ogona. Co jeszcze warto mieć na uwadze podczas tworzenia contentu?

  1. Przed rozpoczęciem pisania warto przeprowadzić analizę słów kluczowych. Można zrobić to za pomocą różnych narzędzi SEO copywritingu, takich jak planery słów kluczowych. Dostępne są zarówno bezpłatne opcje podstawowe, jak i bardziej zaawansowane narzędzia (płatne).
  2. Odmieniaj słowa kluczowe tak, by brzmiały naturalnie. Warto też używać popularnych związków wyrazowych, synonimów i fraz kluczowych long tail.
  3. Odpowiednie nasycenie treści słowami kluczowymi to około 4–5 odmienionych fraz na 2000–3000 znaków. Można to sprawdzić za pomocą darmowych wtyczek do przeglądarki.
  4. Upychanie słów kluczowych na siłę źle wpływa na odbiór przez czytelnika. Co ważne, jest także karane przez Google obniżeniem zasięgów.

Jakie korzyści przynosi SEO copywriting?

Obecnie z SEO copywritingu korzysta wiele firm. Dobry content, który zapewnia wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, tworzy się nie tylko na bloga firmowego, ale na wszystkie podstrony witryny. A jakie korzyści przynoszą treści zoptymalizowane pod kątem SEO? To przede wszystkim:

  • promocja firmy lub konkretnej marki i oferty;
  • budowanie pozytywnego wizerunku, wzmocnienie pozycji eksperta i wzrost zaufania klientów;
  • dotarcie do swojej grupy docelowej;
  • zwiększenie bazy klientów;
  • zwiększenie ruchu na stronie;
  • wzrost rozpoznawalności marki;
  • wzrost sprzedaży.

SEO copywriting to tworzenie takich tekstów na strony internetowe, które niosą wartości dla klientów, a jednocześnie wpływają na zwiększenie sprzedaży. Sztuka pisania skutecznych tekstów to coś, czego można się nauczyć. Nie jest to jednak takie proste, dlatego czasami warto skorzystać z pomocy agencji SEO.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzedni artykuł
meta tagi

Meta tagi i ich wpływ na pozycjonowanie, czyli podstawowa wiedza dla posiadacza witryny internetowej

Następny artykuł
clickbait

Clickbait to nie tylko tytuł serialu! Czym jest i jak rozpoznać clickbait?

Zobacz też