Czym jest hashtag i do czego służy?

Zastanawiasz się, czym jest hashtag i w jakim celu się go używa? Zapewne miałeś już z nim do czynienia, szczególnie jeśli masz konto na Instagramie, Twitterze lub Facebooku. Co daje stosowanie hashtagów w sieci? Sprawdź!
hashtag

W 2007 roku Amerykanin pracujący dawniej w Google, Chris Messina, zaproponował na Twitterze, aby zacząć grupować tematy poprzez znak #. Od tego momentu rozpoczyna się era hashtagów. Jeśli nie wiesz, do czego służy hashtag i kiedy najlepiej go stosować, dobrze trafiłeś! W naszym artykule wytłumaczymy, czym jest hashtag i po co się go używa w sieci. Czytaj dalej!

Czym jest hashtag?

Aby się dowiedzieć, czym konkretnie jest hashtag, wystarczy otworzyć którekolwiek z popularnych obecnie social mediów. Z definicji dowiesz się, że to słowo lub fraza poprzedzona znakiem hash (#), ułatwiającym grupowanie i znalezienie elementów, tzn. tweetów i zdjęć. Dzięki tej metodzie zdjęcia lub informacje są pogrupowane tematycznie.

Jak poprawnie używać hashtagów?

Hashtagi są bardzo popularne, ale nie każdy wie, jak poprawnie je używać. Jeśli wykorzystywane są nieprawidłowo, ich działanie zostaje zaburzone. Co zatem warto wiedzieć?

  • znak # musi znajdować się przed wyrazem, bez poprzedzającej spacji. Jeżeli popełnisz błąd, pisząc na przykład # RemigiuszMróz oznaczenie będzie niepoprawne. Słowo lub słowa muszą zostać „przyklejone” do znaku #;
  • jeśli zaś wykonasz zapis książka#Remigiusz#Mróz, również jest to błędem i w tym przypadku słowa Remigiusz i Mróz zostaną pominięte;
  • w przypadku, gdy używasz kilku słów, poprawnym zapisem będzie #książkaRemigiuszMróz lub #książka_Remigiusz_Mróz, zatem albo należy je oddzielić dużą literą, albo znakiem „_” dolnego podkreślnika;
  • aby jednak przekaz dotarł do większej grupy osób, nie warto używać polskich znaków, jedynie te z języka angielskiego.

Używanie hashtagów w mediach społecznościowych

Najlepiej ma się używanie hashtagów na Twitterze, to właśnie tam rozpoczął się ich fenomen i świetnie się mają do dziś. Wszystko, co ważne uzyskuje swój #, a najbardziej popularne hashtagi wyświetlane są jako trendy. Bez # Twitter nabrałby zupełnie innego znaczenia.

Hashtagi na Instagramie

Również hashtag na Instagramie miewa się nieźle i zapewne długo nic tego nie zmieni. Większość zdjęć posiada swoje hasztagi. Różnica między nimi jest taka, że Twitter używa góra dwóch znaczników, natomiast Instagram liczbę ich ma znacznie większą.

Hashtagi na Facebooku i TikTok-u

Na Facebooku z hashtagów korzysta niewielka liczba osób, zapewne dlatego, że użytkownicy Facebooka dodają ulubione grupy i tworzenie hashtagów mija się z celem. Hashtagi na Facebooku furory nie zrobiły i trudno do końca wyjaśnić, dlaczego właśnie tak się stało.

Jak każda duża platforma również TikTok posiada swoje hashtagi, pozytywnie wpływające na odbiór treści oraz pomagające dotrzeć do jak największej liczby użytkowników. Dla wypozycjonowania treści i zwielokrotnienia obserwujących ważne jest, aby nie skupiać się wyłącznie na własnym profilu, ale obserwować konta konkurencji i zwracać uwagę na ich hashtagi. Być może okażą się przydatne dla twoich treści.

Dlaczego powinieneś używać hashtagów na Instagramie?

Prowadząc działalność gospodarczą, nie sposób pominąć hashtagów. Instagramowe hashtagi mają wiele różnych dążeń i zamierzeń, które są bardziej lub mniej istotne, oto one:

  • zdobywaj więcej lajków na Instagramie – kiedy używasz hashtagów na Instagramie do twoich postów, będziesz docierał do zainteresowanych użytkowników, aby uzyskać większą aktywność pod twoim postem;
  • śledź statystyki wzrostowe – przy profilu biznesowym użyj narzędzi do pomiarów wzrostów dzięki hashtagom;
  • zdobądź więcej obserwujących – rozszerz swój zasięg, a twoja zawartość będzie obejrzana przez większą ilość osób;
  • zwiększ sprzedaż – używając dobrze przemyślanych hashtagów w połączeniu z atrakcyjną treścią;
  • postępuj zgodnie ze wskazówkami – śledź hashtagi, którymi jesteś zainteresowany;
  • hashtagi w twoim BIO – możesz budować skuteczny opis i promować konkretny hashtag;
  • hashtagi w Instagram Stories – po dodaniu hashtagów do Story możliwe jest wyszukiwanie poprzez lupę, a jeśli ktoś przegląda Story, może zobaczyć je w wynikach.

Najpopularniejsze hashtagi polskie w 2022 roku na Instagramie

Do najpopularniejszych polskich hashtagów zaliczyć można:

  • #polishgirl;
  • #polishboy;
  • #polskadziewczyna;
  • #polskichlopak;
  • #warsawboy
  • #igerspoland;
  • #ourpoland;
  • #loves_poland;
  • #lubiepolske;
  • #vzcopoland;
  • #polska;
  • #warsaw;
  • #warsawlife;
  • #warsawgirl.

Hashtagi to już nie tylko świat wirtualny, można je nawet dojrzeć na niektórych produktach. Można je także zobaczyć, kiedy oglądasz film lub serial. Ich obecność poza światem wirtualnym ma wszystkich zachęcić, by z nich korzystać na portalach społecznościowych, jak i na innych popularnych witrynach. Dzięki nim internet stał się bardziej zorganizowany wpisy z hashtagiem sprawiają, że szybciej docierasz do szukanej informacji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Poprzedni artykuł
clickbait

Clickbait to nie tylko tytuł serialu! Czym jest i jak rozpoznać clickbait?

Następny artykuł
content

Dobry content marketing – definicja i zasady