Każda kolejna aktualizacja zwiększa znaczenie content marketingu w kierunku pozycjonowania stron. Content marketing zwany jest także marketingiem treści, najlepiej dobrej treści. I tu właśnie wkracza termin duplicate content.
Czym jest duplicate content?
Duplicate content to w skrócie powielanie treści, a taka powielona treść jest wtedy, kiedy dany tekst znajduje się pod wieloma adresami URL, zarówno w obrębie danej witryny, jak i poza nią. Jednym z głównych elementów content marketingu są unikalne i jedyne w swoim rodzaju treści, zatem wstawianie ich pod wieloma adresami jest sprzeczne z założeniem. Najczęściej znajdziesz takie treści w przypadku opisów produktów, które są po prostu kopiowane i wstawiane w innym miejscu.
Czy i w jaki sposób duplicate content wpływa na pozycje w rankingach?
Duplicate content wpływa na pozycjonowanie witryny. W przypadku, kiedy konkretna treść pojawi się w kilku miejscach, algorytmy będą miały problem z określeniem, która z treści dodana była wcześniej, którą wyświetlić wyżej.
Podstawowe błędy w obrębie jednej witryny
W obrębie jednej witryny najczęściej popełnia się następujące błędy:
- tworząc dodatkowe parametry adresu URL;
- indentyfikatory sesji z historią zachowań klienta w sklepie;
- powielona treść w związku z przedrostkiem www, http oraz https z brakiem odpowiedniej konfiguracji;
- udostępnianie wersji do druku dysponującej innym adresem;
- kopiowanie opisów w granicach danego sklepu.
Błędy popełniane poza daną witryną
W tym przypadku jest nieco gorzej, ponieważ nie tylko można sobie zaszkodzić w przypadku własnej strony, ale także konkurencja może paraliżować jej działanie. Najczęściej spotykaną przyczyną jest wzajemne wspólne powielanie treści na różnych stronach internetowych. Prawda jest taka, że możesz przygotować unikalną treść, a kto inny ją skopiuje i umieści na swojej stronie. W przypadku opisów produktów znajdują się one również na platformach sprzedażowych typu allegro czy olx. Nie warto także cytować większych fragmentów treści bez odsyłaczy semantycznych.
Czy można sprawdzić treść pod kątem duplikowania?
Jeśli chcesz sprawdzić, czy na danej stronie znajduje się powielona treść, skopiuj większy fragment strony i wklej go po prostu w wyszukiwarkę Google. Treść umieść w cudzysłowie, tak by można było wyszukać najlepsze dopasowanie. W wynikach wyszukiwania sprawdzisz, czy i gdzie znajduje się fragment, który skopiowałeś.
Jeśli zauważysz, że skopiowany przez ciebie fragment znajduje się na innych stronach, najlepiej będzie, jeśli przeredagujesz tekst i dopiszesz unikalną treść, abyś posiadał najbardziej wartościowy tekst. Dobrze jest mieć świadomość, czym jest duplicate content i jak temu zaradzić.